sobota, 27 września 2014

Pizza + wersja dla roczniaka :)

W czwartek nie miałam kompletnie pomysłu na obiad. Do sklepu po mięcho nie chciało nam się iść, bo pogoda była paskudna. Na szczęście miałam drożdże, jakąś szynkę, ser, nawet oliwki :) Kukurydzę w puszce zawsze mam w spiżarni i ananas też się znalazł :)

Pizza :)



Przepis na ciasto

Składniki

350 g mąki pszennej
180 g wody
20 g świeżych drożdży
25 g oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru

Sposób przygotowania

Ciasto robiłam w TM więc wszystkie składniki włożyłam do naczynia miksującego i włączyłam wyrabianie ciasta - 2 min.

Gotowe ciasto odkładamy na ok 30 min. Po tym czasie rozwałkować i ułożyć na blasze.

Sos pomidorowy

1-2 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów krojonych (dobrze odsączonych)
10-15 g oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli
2 szczypty pieprzu
1/2 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżeczka suszonej bazylii
1 łyżeczka suszonego oregano

Wszystkie składniki miksujemy.

Piekarnik włączyć na 220 stopni. Na pizze układać ulubione składniki.
U mnie sos pomidorowy, ser, szynka, cebula, kukurydza, ananas, oliwki.

+

Pizza dla mojej córeczki :)




Przepis na ciasto

Składniki

1/4 kostki drożdży
1/2 łyżeczki cukru
 szczypta soli
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki letniej wody
2 łyżki oleju
                                                                                                                                                    przepis na ciasto z alaantkoweblw

Sposób przygotowania

W szklance mieszamy drożdże z cukrem, solą i odrobiną wody. W misce mieszamy rozpuszczone drożdże z mąką, resztą wody i olejem. Wyrabiamy ciasto, odstawiamy do wyrośnięcia, potem formujemy pizze.

Sos pomidorowy: kilka pomidorów koktajlowych miksujemy blenderem. Do pomidorowej papki dodajemy oregano i bazylię.

Składniki na pizze: ananas, kukurydza, brokuł.

Z tej porcji ciasta wyszła jedna mini pizza :) i kilka pierożków z jabłkami :)



Jak zrobiłam pierogi? Utarłam jabłko, posypałam cynamonem i zawinęłam w ciasto formując kształt pieroga. Zapiekłam razem z pizzą :) (na zdjęciu pierogi pokrojone w paseczki).


Smacznego


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...