czwartek, 6 grudnia 2012

Bounty czyli jestem w raju

Witajcie,

dzisiaj dzień pełen niespodzianek :)
a w oh-my-kitchen kokosowo
czyli
Bounty 








Wczoraj upiekłam, a wieczorem zapakowałam mężowi do pracy kawałek ciacha razem z listem od..... świętego Mikołaja :)


Przepis 

 Ciasto
5 jajek
3/4 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić z cukrem na sztywną pianę. Dodać po jednym żółtku, dalej ubijać. Na koniec dodać mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao. Wszystkie składniki delikatnie wymieszać drewnianą łyżką.
Formę wyłożyć papierem do pieczenia (lub wysmarować margaryną i posypać bułką tartą), 
wlać ciasto.
Czas pieczenia 30 minut.
Temperatura 180 stopni C .


Krem
3 szklanki mleka
1 budyń śmietankowy
1/2 szklanki cukru
25 dag wiórków kokosowych
1 cukier wanilinowy
1 kostka masła (dałam mniej)

W garnku ugotować 2 i 1/2 szklanki mleka razem z cukrami. 
Dodać wiórki kokosowe i gotować nadal na małym ogniu przez około 15 minut.
 Dodać masło.
Budyń rozprowadzić w pozostałym mleku i dodać do gotującej się masy. 
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i odstawić do ostygnięcia.
Ostudzoną masę kokosową wyłożyć na upieczone ciasto.

Polewa
125 g  margaryny
1/2 szklanki cukru (najlepiej pudru)
3 łyżki kakao
3 łyżki mleka

W rondlu rozpuścić masło, dodać cukier. Wlać mleko.
Odstawić z ognia, dodać kakao i wymieszać.
Wystudzić.
Polać ciasto.

Ciasto schłodzić w lodówce. Najlepsze jest na drugi dzień.

Smacznego!



Miłego dnia!



9 komentarzy:

  1. mmm, wygląda pysznie :) szkoda, że nie mam tego ciasteczka przy sobie... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś bardzo podobne ciasto Bounty. Połączenie czekolady i kokosu jest znakomite :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ucieszyłaby mnie taka kokosowa niespodzianka.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam to ciasto:) w tym roku na święta chce zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. a na jakiej wielkości formie pieczesz to ciasto? Wygląda przepysznie i chciałabym wypróbować przepis....

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy - okrągła forma, średnica 24 cm.
    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrob na piatek za tydzien !!!!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...